Indretning

Fælles funktionsrum

Vores funktionsrum har følgene temaer:

Sang og motorik

Her finder vi rum og plads til rytmer og musik. Her er musik og rytmik redskaber og plads til dramatik og bevægelse.

Krea

Vores kreative værksted på 1. sal, rummer en mængde materialer til leg med farver, ler, gips og meget mere. Det bliver brugt til alle aldersgrupper og her bliver pensler og andet godt svunget til temaer og fri fantasi.

Puderummet

I Puderummet kan man klatre på klatrevæg, man kan gynge højt og man kan bygge kæmpe forhindringsbaner af de store puder. Her får man virkelig leget med sin grovmotorik.

Papcontaineren.

Her kan der bygges med pap i alle afskygninger. Der er materialer til at få mange fede timer til at gå med en børnegruppe, kun fantasien sætter grænser i Papcontaineren. Der bliver blandt andet bygget robotter og både i alle størrelser.

Sanser og bevægelse

Her er der en motorikbane man kan krave op og ned af, rutsje på og kaste med bolde ved. Derudover er der nye samlekloder til at lave Østerbros sejeste sansebane. Så af med sokkerne og sans løs.

Brio Byen

Her er der plads til alle tog entusiaster! Der er to brio borde der kan leges ved, samt en masse klodser til at bygge de sejeste og skøreste togbaner i flere niveauer.

Deli' EventyrØen

I Deli EventyrØen kan man gå på indkøb i supermarkeds afdelingen, du kan købe vaffelis ved disken eller gå i restaurantren som enten kok, tjener eller kunde. Her kan man lave legemad nok til hele EventyrØen.

Biblioteket

Her finder vi alle typer af bøger, både nye og gamle, store og små. Biblioteket er især beregnet til Dialogisk læsning og sprogaktiviteter, da her er dejlig roligt og god plads til den lille gruppe. Man kan også finde bordteater og dertil hørende bøger med  klassiske børneeventyr, så man kan lave forløb med den samme børnegruppe.

Køkkenet på 1.sal

I vores køkken på første sal bliver der kokkereret en masse lækkerier. Her bager vi blandt andet pizzasnegle til vores egen frokost, vi ruller pølsehorn og boller og snitter grønt, alt imens vi smager en masse.

Storegrupperum

Dette rum bliver primært brugt til vores storegruppe. Dermed menes til vores kommende skolebørn, som hvert år mødes på tværs af stuer og teams én dag om ugen. Da vi har mange kommende skolebørn deles de gerne i to grupper, således at rummet er optaget til disse børn to dage i ugen. De andre dage kan husets andre grupper frit benytte rummet til et utal af andre aktiviteter. Samling, sanglege, sprogarbejde - alt hvad man kan tænke.

Cafe (morgenmad og sidst på dagen)

Her kan børn og medarbejdere mødes til mange forskellige aktiviteter.  Cafeen bliver primært brugt af Universet der bor her, både til leg og aktiviteter, men kan også benyttes til aktiviteter på tværs.